"VIS MEDICATRIX NATURAE"
All rights reserved

Sunday, October 22, 2017

Advanced System Care start automatische incasso..

Start incasso voor verlenging automatisch.

  Via de Uninstaller van IObit heb ik me ooit laten verleiden om een versie van Advanced SystemCare te downloaden. Vanaf het begin was ik eigenlijk al niet tevreden omdat de opschoning niet volledig was (dat kon alleen met Pro..), en er veel verwijderd materiaal na de opstart gewoon weer aanwezig was. Gezien de positieve resultaten van de Uninstaller besloot ik een abonnement voor één jaar aan te gaan met ASC.  Het opschonen verbeterde niet en er ontstond een conflict met m'n antimalware-programma van Malwarebytes, ook een pro-versie, en die gebruik ik al jaren naar tevredenheid. 

  Dit conflict kon ik niet zonder veel instellingen en uitzonderingen oplossen, en na verloop van tijd heb ik dan ook ASC verwijderd. Nadat er bijna een jaar verstreken was kreeg ik deze herinnering dat Avangate !!! het contract automatisch kan verlengen. En dat doen ze dan ook, zonder toestemming. Het wemelt op het Net dan ook van de klachten...

 .. en mijn beantwoording:
  Daarna heb ik nog een mail ontvangen waarin gemeld werd dat hun correspondentie uitsluitend in het Engels werd afgehandeld.. wel, hun bericht aan mij is toch beslist in het Nederlands gesteld..! Tevens een mail om de verlenging te bevestigen, die heb ik NIET geopend of geactiveerd, en heb dus ook geen toestemming verleend voor een automatische incasso.

 TOCH werd er een incasso-opdracht bij m'n bank gedeponeerd. Ik log niet iedere dag in bij de bank en wanneer ik een internetaankoop doe dan gaat dat via iDeal en een wachtwoord en zie ik geen verdere bankgegevens, dus toeval dat ik 2 dagen vóór er een bedrag zou worden afgeschreven ik voor een overschrijving direct moest inloggen. Daar had de berichtenbox 1 melding met de mededeling dat de automatische incasso-transactie komende was.

U heeft GLOBAL COLLECT BV gemachtigd om periodiek geld van uw rekening ****************** af te schrijven. Deze afschrijving vindt op .. 2017 voor het eerst via een Europees incasso plaats.

  Nu kan zo'n incasso nog binnen een bepaald tijdvak worden teruggeboekt, maar het feit dat zo'n actie zou kunnen plaatsvinden, zonder permissie, is kwalijk..

Mocht iemand dit product gebruiken, wees dan gewaarschuwd....



No comments: